Storsatsande itsperfect är Swedish Beauty Awards nya titelsponsor

Storsatsande itsperfect är Swedish Beauty Awards nya titelsponsor

Sveriges branschledande kassa- och bokningssystem för skönhetsbranschen, itsperfect, är ny titelsponsor för Swedish Beauty Awards 2019. Samtidigt presenteras en rad nyheter och uppdateringar i systemet som ska stärka salongernas erbjudande och underlätta för konsumenternas salongsbesök. I och med sammanslagningen med hitta.se blir man den största aktören på marknaden. 

itsperfects samarbete med branschorganisationen KoHF som arrangerar Swedish Beauty Awards är en av många satsningar som sker under året. Genom att gå in som titelsponsor till Sveriges största och viktigaste skönhetsgala vill itsperfect nå ut till fler kunder samt öka varumärkeskännedomen ytterligare.

- Samarbetet med KoHF och titelsponsorskapet till Swedish Beauty Awards är en stor strategisk satsning från vårt håll och ett viktigt steg i nylanseringen. Vi har ju samma kunder och vi har samma mål och vision att driva branschen framåt. Vi är övertygade om att detta bara är början på ett långt och konstruktivt samarbete, säger Jonas Björngård, ansvarig för marknad och försäljning på itsperfect.

 

För KoHF blir itsperfect en viktig partner i arbetet med att utveckla branschen och göra förbättringar utifrån medlemmarnas önskemål och behov.

- Vi är såklart superglada att tillsammans med vår nya titelsponsor kunna driva utvecklingen framåt för våra medlemmar och deras kunder samt branschen i stort genom effektivisering, struktur och kostnadsbesparingar. Att itsperfect levererar en helhet som underlättar för hela branschen är helt enkelt fantastiskt. Det hjälper konsumenterna och salongerna samt på så sätt även leverantörerna – våra medlemmar, säger Madelaine Nordstrand, galageneral, Swedish Beauty Awards.

itsperfect är Sveriges ledande salongssystem för skönhetsbranschen, som tillsammans med sina partners har utvecklat tjänster med fokus på förenkling, tidsbesparing och ökad vinst för salongerna. Idag används itsperfect av över 3000 företag med över fyra miljoner konsumenter i sina kundregister.

Under 2019 kommer itsperfect presentera en rad nyheter och uppdateringar i bokningssystemet. För konsumenterna kommer nylanseringen av itsperfect att innebära en mycket smidigare bokningsupplevelse där det förutom att det blir lättare att hitta rätt utförare, även sparar historik och relevant information som recept på hårfärg eller vilka resultat tidigare behandlingar och preparat har gett.

itsperfect köptes under 2018 av hitta.se som en del i strategin att växa och utveckla sitt erbjudande samt för att bli den största tjänstebokningssajten. Det första steget blir alltså att fokusera på just bokningar av skönhetsbehandlingar och frisörbesök. Tillsammans kommer de båda ledande aktörerna inom sökningar och bokningslösningar att dominera marknaden. Hitta.se har i sig miljontals sökningar i veckan som direkt kan kopplas till itsperfects anslutna salonger och samarbetspartners. itsperfects kunder omsätter årligen över fyra miljarder kronor i systemets kassasystem.

- Under 2019 kommer våra kunder att få ett betydligt kraftfullare salongssystem. Vi lanserar ett helt nytt webbaserat system och tillsammans med hitta.se en helt ny bokningsportal för hela skönhetsbranschen. Målsättningen är att hjälpa konsumenterna att enklare hitta rätt salong och att generera fler nya kunder åt itsperfects salonger och kliniker, säger Jonas Björngård, itsperfect.

För de anslutna salongerna innebär nylanseringen framförallt en betydligt större frihet. När systemet nu blir helt webbaserat så kan man använda alla tjänster på alla olika digitala plattformar. Mobil, läsplatta eller dator spelar ingen roll, friheten blir total. Nästa steg är att koppla ihop leverantörernas lager och försäljning med salongernas utbud. Ett steg som verkligen kommer att utveckla branschen.

För mer information vänligen kontakta:

Jonas Björngård, itsperfect: 0708-27 77 67, jonasb@itsperfect.se

Madelaine Nordstrand, galageneral, Swedish Beauty Awards

Föregående
Föregående

Information om mikroplaster - för journalister, konsumenter, återförsäljare och andra intresserade

Nästa
Nästa

Forskare menar att mikroplaster idag inte är något hot